Продавець Delta розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
89 відгуків
Оборудование для автомоек, автосервиса, клининга
+380 (67) 503-03-73

Поради по експлуатації прибирального обладнання

 

Будь-яка клінінгова компанія, що використовує в своїй роботі різну техніку, стикається з проблемами, пов'язаними з передчасним зносом і поломками прибирального обладнання. Сьогодні ми детально зупинимося на найбільш часті помилки операторів та заходи профілактики поломок. Ми не будемо передруковувати загальновідомі перестороги інструкцій з експлуатації, а спробуємо, використовуючи приклади з практики сервісної служби СП КБТ, розібрати найбільш часто зустрічаються способи «угробити» недешеве обладнання Nilfisk.

Найбільш часто в клінінгових роботах зустрічається вакуумна техніка. До неї відносяться пилососи, пильоводососи, килимові екстрактори, підлогомийні машини. Основним вузлом в цих апаратах є вакуумний мотор. Він же найбільш часто схильний до поломок. Відразу розділимо мотори на «сухі» і «мокрі». Мотори для сухого прибирання використовуються в пилососах як побутового, так і професійного призначення. Вони «прямоточні», тобто всмоктуване повітря, проходячи через крильчатку турбіни, прямує далі, безпосередньо в мотор, для його подальшого охолодження. У таких моторів два ворога – це перегрів і «дірявий фільтр». Від перегріву існують два способи порятунку: це термодатчик, що встановлюється поруч з мотором, і уважність оператора, якщо цей датчик не передбачено конструкцією.

Руйнівне пил

 

З фільтрами ще простіше: якщо в конструкції передбачений фільтр чи мотлох, він повинен стояти на своєму місці! Досить часто користувачі, схильні на всьому економити, вважають, що одноразові паперові пилозбірники не обов'язкові, досить тканинного багаторазового фільтра, який, до речі, придбається для однієї мети, а саме для тимчасової підміни паперового пилозбірника на випадок «раптового» відсутності останнього. Я зараз не буду торкатися «неекологічних» способів очищення багаторазових фільтрів, а розповім про іншу проблему. Тканина фільтра вже через кілька тижнів експлуатації змінює свої властивості, і прохідність пилових частинок значно збільшується. Для порівняння: якщо паперовий двошаровий мішок-пилозбірник здатний пропускати частинки менше 3 мікрон, то тканинний фільтр через деякий час пропускає пил розміром 5-8 мікрон. А ці розміри вже небезпечні для рухомих частин вакуумного мотора, насамперед підшипників і ротора. Пил, потрапляючи на ротор, в кілька разів швидше истачивает вугільні щітки мотора. В принципі, вугільні щітки вакуумного мотора можуть змінюватися, але, враховуючи недоступність сайту, на практиці заміна здійснюється дуже рідко. Повністю сточившиеся вугільні щітки міняти марно, так як дотична з ними поверхню ротора до цього моменту безнадійно зіпсована.

Та ж проблема з байпассными моторами

Ця ж проблема існує і «мокрі» байпассные мотори (з додатковою охолоджуючої крильчаткою) при роботі в запилених приміщеннях. «Охолоджуюча» крильчатка засмоктує в мотор ззовні повітря і все, що в ньому знаходиться. Особливо часті поломки з вини осів на моторі пилу відбуваються при післябудівних прибираннях і при роботі на промислових підприємствах.

Байпассные мотори поширені набагато ширше, ніж прямоточні. Відмінною їх особливістю є наявність отворів, розташованих по периметру корпусу крильчатки або бічній трубки (таку турбіну називають тангенціальної). Повітря, проходячи через турбіну, викидається через ці отвори або трубку назовні, а сам двигун охолоджується додаткової крильчаткою, обдувающей його з іншого боку. Така конструкція необхідна насамперед в водососах, килимових екстракторах, підлогомиючих машинах та інших апаратах, де разом з повітрям на крильчатку може потрапити волога. Власне волога для таких моторів не так і страшна. Небезпека представляє якраз пил, адже при зборі води з поверхні підлоги велика можливість засмоктати її з необробленого сухого ділянки. При зборі води, наприклад, пылеводососом, всі «сухі» фільтри повинні зніматися. Бризки води зволожують крильчатку, і навіть незначна кількість пилу, потрапляючи на вологий турбіну, намертво прилипає до неї. Після висихання цей бруд кам'яніє і викликає розбалансування крильчатки турбіни. Характерною ознакою такої несправності є підвищений шум (деренчання) під час роботи вакуумного мотора. І хоча сам мотор (електрика) ще може працювати досить довго, його необхідно змінювати, так як підшипник крильчатки розбитий. Всі сучасні вакуумні мотори випускаються «офіційно» нерозбірними, хоча є в Росії кулібіни, здатні розкрити турбіну і замінити підшипник. Офіційні сервісні центри таку роботу точно робити не будуть, так як трудовитрати на заміну підшипника перевищують вартість нового мотора.

Як уникнути поломки?

Насамперед це обов'язкове попереднє знепилювання прибирається поверхні за допомогою пилососа або сухого мопа. Не варто також забувати і про баком для брудної води. Після робіт його обов'язково треба промивати проточною водою, адже залишки бруду висихають і при включенні апарату пил відправляється на крильчатку. Те ж саме треба робити (хоча б вологою серветкою) при перекладі пылеводососа з сухого режиму в режим збору води. І не варто забувати про різні сітчастих і поролонових фільтрів: після висихання на них залишається дуже багато пилу.

Контроль піни

Є ще один ворог крильчатки, здатний донести до неї досить великі частки бруду, волоски і т. п., – це піна. Поплавкові запірна камера, якою, як правило, обладнані баки всіх водособирающих пристроїв, реагує тільки на рідину, а піну вільно пропускає. Якщо немає можливості використовувати малопенную хімію, то є два виходи: або використання піногасника, або постійний контроль за піною в баку і регулярне спустошення.

Перегрів

Інша часта причина поломки байпассного мотора – перегрів – виникає, як правило, через утрудненого потоку повітря. Перешкоджає потоку зазвичай намоклий тканинний або паперовий фільтр, який оператор забув зняти або замінити на спеціальний фільтр для вологого прибирання. У багатьох пылеводососах серійно встановлений тільки картридж-фільтр для сухого прибирання, і просто прибрати його не представляється можливим, адже гумова кромка фільтра є ущільненням воздуховода. У цьому випадку необхідно обов'язково придбати аналогічний фільтр-сітку для вологого прибирання або зробити отвори в старому картриджі для вільного проходження повітря при зборі води.

Несправність системи подачі води

Іншим блоком збиральної техніки, зокрема килимових екстракторів і підлогомийних машин, найбільш часто схильним поломок, є система подачі води. У неї, як правило, входять фільтри, помпи і електромагнітні запірні клапани.

З фільтрами все просто: треба регулярно перевіряти, не допускати засмічення, промивати під проточною водою. Робити це треба щодня і особливо часто, коли в апараті використовується кілька типів миючих засобів. Рекомендується регулярно робити «прогін» за системою подачі просто чистої води, адже деякі хімічні засоби можуть «накопичуватися» в шлангах та інших елементах у вигляді нальоту, що утрудняє струм рідини.

Основним ворогом електромагнітних клапанів є дрібні частинки і волоски, які при попаданні в клапан не дозволяють щільно перекривати потік води і з часом можуть зіпсувати тонку гумову мембрану. Якщо в підлогомиючої машини використовується тільки електромагнітний клапан (соленоїд), то не рекомендується залишати в ній навіть на кілька годин повністю залитий бак для розчину. Постійний тиск води на мембрану скорочує термін її служби і послаблює запірну пружину.

Якщо ж використовується помпа, то, навпаки, краще не повністю зливати воду (якщо, звичайно, апарат не виявиться на морозі). Найстрашніше для будь-якої помпи – це робота без води, адже рухомі елементи (поршні, плунжера, мембрани) дуже щільно підігнані до інших деталей і вода виконує роль мастила.

Зміна температурного режиму

Раз вже я згадав про мороз, то закінчу статтю температурним питанням. Існує, крім замерзання води в системі подачі і інша проблема – конденсат, що з'являється на вузлах і деталях при зміні температурного режиму, наприклад при переміщенні техніки з холоду в тепле приміщення. Краплі води (конденсат) особливо небезпечні на струмопровідних елементах, наприклад електронних платах, контактах вакуумного мотора і т. д. Не зайвим буде нагадати правило, яке написано в будь-якій інструкції до електричного побутового приладу: не включати апарат після зміни температурного режиму протягом години. І хоча я обіцяв не передруковувати побиті поняття з інструкцій, згадати про це вважаю зайвим, так як це правило рідко прописується в інструкціях до професійної техніки.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner